Önkormányzati Hivatali Portál
Elektronikus ügyintézés
Önkormányzati Hivatali Portál- ELÜGY
Az Önkormányzati Hivatali Portál (ELÜGY) természetes és jogi személyek számára biztosít elektronikus ügyintézési lehetőséget. Az elektronikus ügyintézés elektronikus azonosításhoz (ügyfélkapu, cégkapu) között.
A Portált a következő linkre kattintva tudja elérni:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses
Az elektronikus ügyintézés menete:
Az ügyintézés megkezdéséhez, a hivatali portál honlapon az önkormányzat kereső menüpontban kérjük, válassza ki azt a települést vagy önkormányzatot, amelynél ügyeit intézni kívánja.
A megjelenő listában, a település neve mellett nyomja meg a KIVÁLASZT gombot, a kiválasztott önkormányzatnál intézheti ügyeit.
Ezt követően a következő szolgáltatások közül választhat:
-
ügykövetés: Kérjen tájékoztatást a kiválasztott településnél folyamatban levő, elektronikusan indított ügyének ügyintézési állapotáról. A szolgáltatás igénybevételéhez elektronikus azonosítás szükséges!
-
adóegyenleg lekérdezés: A szolgáltatás használatával lehetősége van az Ön, vagy az Ön által képviselt adózó egy kiválasztott önkormányzati adóhatósághoz tartozó helyi adóegyenlegének lekérdezésére. A szolgáltatás igénybevételéhez elektronikus azonosítás szükséges!
-
ügyindítás: Elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével ügyet indíthat a kiválasztott településnél. Indítsa el a szolgáltatást, majd válassza ki az ügytípust, amelyet intézni szeretne. Az űrlap elektronikus beküldése elektronikus azonosítást követően lehetséges!
Ügyindítás:
Elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével ügyet indíthat a kiválasztott településnél. Indítsa el a szolgáltatást, majd válassza ki az ügytípust, amelyet intézni szeretne.
„Kérjük, válassza ki az Eljárás módja mezőben, hogy Saját nevében vagy Meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani az elektronikus űrlapot. Tájékoztatjuk arról, hogy a kiválasztott értéktől függően az űrlap mezői és ellenőrzési szabályai eltérhetnek!”
Amennyiben az Ön által intézendő ügyben nem talál formanyomtatványt, akkor beadványát az e-Papír szolgáltatáson keresztül terjesztheti be (https://epapir.gov.hu).
Az ágazat legördülő sávjában a következő kategóriák közül választhat:
-
Adóügy
-
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
-
Anyakönyvi ügyek
-
Hagyaték
-
Ipar- kereskedelem
-
Pénzügy, gazdálkodás
-
Szociális
-
Településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek
Az ágazat kiválasztását követően válassza ki a kívánt ügytípust:
Amennyiben megtalálta a keresett ügytípust, kattintson a lekérdezés gombra, és megjelennek az elektronikus ügyintézéshez rendelkezésre álló űrlapok. A megfelelőt kiválasztva az ONLINE KITÖLTÉS gombbal tudja a kitöltést elkezdeni.
Amennyiben az Ön által intézendő ügyben nem talál formanyomtatványt, akkor beadványát az e-Papír szolgáltatáson keresztül terjesztheti be (https://epapir.gov.hu).